Hradec nad Moravicí 14.-16.5.2013

Posted on: Červenec 20th, 2013 by
Comments Requested

Zámek Hradec nad Moravicí

Ve dnech 14. – 16. 5. 2013 jsme podnikli výlet do Hradce nad Moravicí za účelem prohlídky zámku a poznání okolí Opavska. Výlet se nám vydařil na výbornou nejen kvůli nečekanému krásnému počasí, ale také díky skvělým lidem a těmi jsou: Marie Paterová a kastelán Radek. Díky nim jsme měli zdarma: ubytování na zámku, 2x snídani, 2x oběd. Moc jim děkujeme za úžasný přístup, kdy pro ně nic nebyl problém a také za krasné zážitky, které bychom bez jejich pomoci neměli…

1. den
Celá skupinka výletníků (12 uživatelů, 2 asistentky a paní ředitelka) se sešla ráno v Centru a po obědě všichni vyrazili směr autobusové nádraží, odkud odjížděl autobus do Opavy. Zhruba o dvě hodiny později už jsme si to rázovali přes rozkopanou Opavu na vlakové nádraží, kde jsme nastoupili do vlaku a vystoupili až na konečné stanici HRADEC NAD MORAVICÍ. Kopec k zámku s námahou zdolali všichni…nicméně byli rádi, že si mohou sednout na lavičky na nádvoří. :-D Po malém odpočinku nás pan kastelán Radek ubytoval a nachystal nám na nádvoří zámku ohniště na opékání. Po opékací večeři jsme se šli projít kolem zámku a pak už do postelí a spát…teda před spaním bylo vyjádřeno přání, aby ráno byla na nádvoří rozcvička. :-D

2. den
Ačkoliv tomu asistentky nechtěly uvěřit, na rozcvičku se dostavili všichni s úsměvem na tváři a dokonce ještě dřív než asistentky. Po bohaté snídani jsme byli pozváni na divadelní představení v prostorách zámku, které bylo skvělé! Z představení jsme zamířili rovnou do cukrárny na kafíčko či zmrzlinu a ani tak jsme neměli problém sníst výborný oběd. No a odpoledne už byla v plánu tůra po okolí. Nádhernou přírodou jsme došli až ke splavu, kde jsme se osvěžili a šli zpět, protože v zámku už nás čekal kastelán Radek, aby nás seznámil s místními strašidly ve sklepení zámku.
Večeři jsme uspořádali jako piknik na nádvoří a následně vyhlásili, že večer budeme hrát na nádvoří hry. Ovšem až na jednoho účastníka, který nebyl na výšlapu, nepřišel nikdo – všichni šli unavení spát. :-D

3. den
poslední den výletu jsme začali bez rozcvičky (tlačil nás čas). Museli jsme stihnout balení, prohlídku zámku, oběd. Oběd se nám však trošku natáhl a my věděli, že naplánovaný spoj nestihneme a co horšího málem jsme nestihli i další spoj. Skupinka, která jela autem, zdržovala vlak a ostatní na nádraží doslova běželi. :-D Až na tuto malou komplikaci, cesta domů proběhla v poklidu (většina ji prospala). :-D

Domů dorazili všichni v pořádku a plní zážitků… :-)